25 Kasım 2010 Perşembe

Geleneksel iş insanlarının anlayamadıkları

Babam bir mali müşavir. Yatırım danışmanlığı yapıyor. Bugün bir iş fikrimi kendisine heyecanla anlattım. Bir Internet iş fikri idi elbette.
Babam, sakin sakin dinledikten sonra; "Bu söylediğin duyulmamış bir şey değil ki, 1970'lerde falanca firmada yapıyorduk biz onu" dedi.
İyi de bir Internet işinin uçuk kaçık olması gerektiğini kim söyledi? "Baba" dedim, "daha iyi ya; demek ki ihtiyaç duyulan bir hizmetmiş. Benim işim, herhangi bir işi daha verimli ve/veya etkin yapmak için Internet ortamında konumlandırmak. Uzaya insan göndermek değil."
Ama görüyorum ki, geleneksel iş insanları için Internet, anlaşılmaz ve onların bildiği hayattan kopuk bir şey. Oysa ki, bu sadece bir mecra. İşleri daha verimli yapmamızı sağlayan bir mecra.
Sonra düşündüm de, şirketlerin etkin Internet kullanımı için en büyük engelleri de bu algı. Bu yüzden Internet'ten faydalanma oranı gelişmemiş ülkelerde ve küçük şirketlerde daha düşük. Anlaşılmaz ve ulaşılmaz buldukları için uzak duruyorlar. Ve fırsatları kaçırıyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder